Skip to main content

CINTA yang SETULUSNYA...*ALLAH*MAK*ABAH*

bagiku....
  cinta kepada ALLAH yang teragung...
  cinta kepada abah dan mak lebih bermakna...
  cinta kepada sahabat mendidik akhlak...
   *sesungguhnya cinta kepada ketiga2 ini membawa kita ke syurga*


 aku ingin menjadi hamba yang sentiasa taat kepada penciptaNya...
 aku ingin menjadi anak yang soleh Kepada dua orang tuaku iaitu mak   dan abah     

*makkk..
    pengorbanan makkk tidak terperinya...
    tidak terhitung nilainya
    tak dapat dibayar dengan wang....
    hanya ALLAH sahaja yang dapat membalasnya...
    terima kasih untuk segalanya....
    mak  menjaga ku semenjak kecil dan,tak pernah mengeluh....
    sedangkan aku,,,seringkali alpa atas jasamu...
    makk...maafkan ku atas kealpaan ku...
    jika kau tiada nanti,kan ku ingatimu selalu..
    mendoakan kesejahteraanmu disana...
    YA ALLAH ampunkan dosaku...
    dosa makku...
    kau sayangilah dia seperti mana dia menyayangiku sejak kecil...  
    YA ALLAH kau berkatilah kehidupanya....AMIN..

*abahhh
      abah lah permata dihati ku...
      banyak pengorbannan yang abah curahkan yang tak terhitung nilainya....
      banyak juga abah sembunyikan pengorbanan yang abah curahkan pada kami...
      dari air mukamu juga dapat digambarkan pengorbanan yang engkau curahkan...
      nasihatmu selalu ku ingat...kata-kata hikmah yang seringkali menjadi halwa telingaku akan sering ku ingat      
      dan ku amalkan...
      abah,,terima kasih untuk segalanya...
      ALLAH...ampunkan dosa abah..
     sayangilah abah...
     berkatilah abah...
     cintailah abah...
     tidak dapat kugambarkan kerinduaan trhadapmu...
     aku amat menyintaimu.
     semuanya tidak dapat digambarkan...
     hanya ALLAH sahaja yang mengetahui semua ini...
    walaupun kau seringkali tiada disisi ku..aku akan sentiasa mendoakan mu...
    bergenang air mataku pabila terkenang wajahmu....

*abah dan mak...
     aku mohon restu....
     doa kalian menjadi titian kejayaanku...
     nasihat dari kalian akan ku ingat selalu...

*YA ALLAH 
   berkatilah ku dalam mencari ilmu....
   dengan redhaMu
   moga kujejaki cita yang dituju
   bagi memenuhi impianku....
   makbulkan lah doaku YA ALLAH..
    
AMIN*





Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

boleh ka aku jadi macam kak nik?
insyaallah...
kalau ada usaha,pasti ada kejayaan...
abah pernah kata..
'kak cik pon boleh jadi mcm kak nik madihah kalau usaha...
*tak pelik dan tak mustahil*
itu kuncinya jika nak berjaya...
spm adalah penentu segalanya...

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsi…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

abah ku seorang yang sangat suka membaca !

assalamualaikum wbt..

.............

apa khabar semua ? 
semoga sihat-sihat sahaja dan kita semua dibawah keredhaan ALLAH..
amin..





ABAH KU SEORANG YANG SUKA MEMBACA .

ya..abah sangat suka membaca..
dari kecil aku suka memerhati abah yang sangat suka membaca .
abah kata jika kita membaca ..lagi banyak ilmu yang kita perolehi..
aku sentiasa ingat akan kata-katanya .
seingat aku ..buku pertama yang abah belikan pada aku dan kakak ku..
^^ adalah... si kecil bertudung merah ..
buku yang meninggalkan nostalgia..
waktu tu aku baru boleh membaca buku..
jadi ..aku sering mengulang-ulang bacaan aku agar lebih lancar . haha
aku sangat menyayangi buku tersebut . sangat .
sungguhpun begitu aku sangat sukakn warna pada setiap helaian buku itu .
kadang-kadang aku akan cuba melukis gambar yang terdapat dalam buku tersebut .
ya..aku akui bahawa aku suka melukis semasa aku kanak-kanak .
sampaikan apa yang aku lihat akan aku tafsirkan dalam bentuk lukisan..
kadang-kadang apabila abah sedang duduk atas kerusi mengadap komput…