Skip to main content

ABAH !

HADIAH BUAT ABAH*

cawan ni kuhadiahkan khusus buat abah..~untuk hari lahir abah~
abah terharu....
itu yang membuatkan aku hampir mengalirkan air mata...
aku sebak dengan kata-kata abah...
"la,ni hadiah untuk abah?buat susah-susah ja...mesti mahal ni....."
*"takdalah abah,murah jaa..ni semua dari anak-anak abah...bacalah kad tu...
Kata-kata inilah yang membuatkan aku gembira...
Aku teringat lagi  petang sebelum abah balik pahang....
"abah,bawak balik tau cawan tu...."
*"abah ingat nak tinggal cawan tu..abah simpan dalam almari...sayang nak guna...
"laa....abah bawak la balik...gunalah cawan tu..abah boleh minum guna cawan tu...
*ok,nanti abah letak dalam beg siap-siap...
terharu aku..........................

petang tu aku sengaja bawak keluar cawan tu dalam almari dan letak atas meja dalam bilik abah dan mak....
aku saja uji abah lupa ke tak bawak balik pahang...
bila aku tengok balik...
cawan tu tinggal sebiji atas meja...
rupanya abah tinggal sebiji untuk aku...
aku rasa amat terharu...
sebelum abah bertolak...
abah sempat lagi kata...
"kak cik,abah dah bawak tu"
Tuppp...
tahan air mata ku supaya tak menitis depan abah....
senyuman abah selebar cawan smiley tuuu....
ku tujukan kisah ini sebenarnya adalah untuk dikongsikan dan dijadikan tauladan bersama...
aku mahu dia tahu yang aku AMAT,AMAT,AMAT menyayanginya...

*moga kita diberi kesempatan oleh ALLAH untuk membahagiakan mereka sebelum mereka menutup mata..
kejayaan kitalah kebahagiaan mereka....

Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

boleh ka aku jadi macam kak nik?
insyaallah...
kalau ada usaha,pasti ada kejayaan...
abah pernah kata..
'kak cik pon boleh jadi mcm kak nik madihah kalau usaha...
*tak pelik dan tak mustahil*
itu kuncinya jika nak berjaya...
spm adalah penentu segalanya...

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsi…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

abah ku seorang yang sangat suka membaca !

assalamualaikum wbt..

.............

apa khabar semua ? 
semoga sihat-sihat sahaja dan kita semua dibawah keredhaan ALLAH..
amin..





ABAH KU SEORANG YANG SUKA MEMBACA .

ya..abah sangat suka membaca..
dari kecil aku suka memerhati abah yang sangat suka membaca .
abah kata jika kita membaca ..lagi banyak ilmu yang kita perolehi..
aku sentiasa ingat akan kata-katanya .
seingat aku ..buku pertama yang abah belikan pada aku dan kakak ku..
^^ adalah... si kecil bertudung merah ..
buku yang meninggalkan nostalgia..
waktu tu aku baru boleh membaca buku..
jadi ..aku sering mengulang-ulang bacaan aku agar lebih lancar . haha
aku sangat menyayangi buku tersebut . sangat .
sungguhpun begitu aku sangat sukakn warna pada setiap helaian buku itu .
kadang-kadang aku akan cuba melukis gambar yang terdapat dalam buku tersebut .
ya..aku akui bahawa aku suka melukis semasa aku kanak-kanak .
sampaikan apa yang aku lihat akan aku tafsirkan dalam bentuk lukisan..
kadang-kadang apabila abah sedang duduk atas kerusi mengadap komput…