Skip to main content

ABAH !

HADIAH BUAT ABAH*

cawan ni kuhadiahkan khusus buat abah..~untuk hari lahir abah~
abah terharu....
itu yang membuatkan aku hampir mengalirkan air mata...
aku sebak dengan kata-kata abah...
"la,ni hadiah untuk abah?buat susah-susah ja...mesti mahal ni....."
*"takdalah abah,murah jaa..ni semua dari anak-anak abah...bacalah kad tu...
Kata-kata inilah yang membuatkan aku gembira...
Aku teringat lagi  petang sebelum abah balik pahang....
"abah,bawak balik tau cawan tu...."
*"abah ingat nak tinggal cawan tu..abah simpan dalam almari...sayang nak guna...
"laa....abah bawak la balik...gunalah cawan tu..abah boleh minum guna cawan tu...
*ok,nanti abah letak dalam beg siap-siap...
terharu aku..........................

petang tu aku sengaja bawak keluar cawan tu dalam almari dan letak atas meja dalam bilik abah dan mak....
aku saja uji abah lupa ke tak bawak balik pahang...
bila aku tengok balik...
cawan tu tinggal sebiji atas meja...
rupanya abah tinggal sebiji untuk aku...
aku rasa amat terharu...
sebelum abah bertolak...
abah sempat lagi kata...
"kak cik,abah dah bawak tu"
Tuppp...
tahan air mata ku supaya tak menitis depan abah....
senyuman abah selebar cawan smiley tuuu....
ku tujukan kisah ini sebenarnya adalah untuk dikongsikan dan dijadikan tauladan bersama...
aku mahu dia tahu yang aku AMAT,AMAT,AMAT menyayanginya...

*moga kita diberi kesempatan oleh ALLAH untuk membahagiakan mereka sebelum mereka menutup mata..
kejayaan kitalah kebahagiaan mereka....

Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsia-rahsia di sebalik kejayaan luar biasa beliau. (W – Wartawan ISMA, M – Nik Nur Madihah) [W] Boleh saudari ceritakan sedikit sebanyak tentang latar belakang diri, keluarga dan pendidikan? [M] Pertama sekali, terima kasih kepada pihak ISMA kerana sudi mengunjung…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

"walaupun perjuangan itu pahit,tetapi kejayaan itu manis...."

asalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...
berlari menggapai kejayaan..
bukan masanya lagi untuk berjalan kerana kejayaan tidak akan datang bergolek..
adalah menjadi tanggungjawab kita untuk berlari mendapatkannya..
alhamdulillah..aku sedang berlari mendapatkannya...^_6
moga doa abah dan mak sentiasaa mengiringi perjalanan ku...
amiin..
keputusan exam spm?
alhamdulillah...
hatiku benar!
sesungguhnya semua itu hanya pinjaman dari allah..
aku terima+bersyukur...
^_^
maksudnya ..
selepas ni, maka aku akan berpisah dengan kkawan seperjuangan ku..
sedih?
ya memang aku sedih dengan perpisahan ini...
insyaallah akan ada hikmah nya suatu hari nanti...
takkan ada lagi gelak tawa sahabat2 ku yang sentiasa dengan keramahan mereka..
kelas akasia yang aku duduki yang mempertemukan aku dan sahabat2,
semuanya mengembalikan nostalgia yang takkan dilupakan...
terkenang kata-kataku pada seorang sahabat beberapa hari sebelum spm,ketika kami
berbual-bual bersama..
"hari ini hari isnin kan?takkan muncul hari isnin macam h…