Skip to main content

KU AMAT MERINDUIMU ABAH DAN MAKKK!!

rinduuunya abah...
lagu ini mengingatkanku pada abah...sayang abah....
mak pon sama.....
pengorbaannan mak dan abah membesarkan kami enam beradek takkkan dilupakan meskipun nnanti mak ngn abah xda..itu janji kami 6 beradek tnpa mak ngn abah tahu....betapa kami sayang kat mak ngn abah...pengorbanan abah,titik peluh abah,membuat kan kami tahu arti kehidupan....
bila abah pergi pahang,,,,itu lah yang membuatkan kami semakin berdikari....yang paling penting ..janji kami nak jaga mak,sayang mak bila dah duduk jauh nun disana...
bila abah berjauhan dengan kami,itullah yang mencambahkan lagi kasih sayang kami pada dia
mak selalu senyap,,mesti mak rinduu kat abah..kami pon sama...kalau abah telefon,mesti aku nak dengar suara dia,sebab akurindu sangat kat dia...
sejak abah tukar kerja kat sana,aku selalu mimpi abah,
rinduuu sangat kat abah,
abah ,,,,maafkan segala salah silap kami anak abah
mak,maafkan segala salah silap kami anak mak...
ya ALLAH aku rinduuuu sangat kat abah....
ya ALLAH kau lancarkan lah segala kerja abah dipahang...
kau berkatilah kami semua....
berikanlah kebahagiaaan kpd keluarga kami....SAYANG ABAH DAN MAK!!

Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

boleh ka aku jadi macam kak nik?
insyaallah...
kalau ada usaha,pasti ada kejayaan...
abah pernah kata..
'kak cik pon boleh jadi mcm kak nik madihah kalau usaha...
*tak pelik dan tak mustahil*
itu kuncinya jika nak berjaya...
spm adalah penentu segalanya...

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsi…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

abah ku seorang yang sangat suka membaca !

assalamualaikum wbt..

.............

apa khabar semua ? 
semoga sihat-sihat sahaja dan kita semua dibawah keredhaan ALLAH..
amin..





ABAH KU SEORANG YANG SUKA MEMBACA .

ya..abah sangat suka membaca..
dari kecil aku suka memerhati abah yang sangat suka membaca .
abah kata jika kita membaca ..lagi banyak ilmu yang kita perolehi..
aku sentiasa ingat akan kata-katanya .
seingat aku ..buku pertama yang abah belikan pada aku dan kakak ku..
^^ adalah... si kecil bertudung merah ..
buku yang meninggalkan nostalgia..
waktu tu aku baru boleh membaca buku..
jadi ..aku sering mengulang-ulang bacaan aku agar lebih lancar . haha
aku sangat menyayangi buku tersebut . sangat .
sungguhpun begitu aku sangat sukakn warna pada setiap helaian buku itu .
kadang-kadang aku akan cuba melukis gambar yang terdapat dalam buku tersebut .
ya..aku akui bahawa aku suka melukis semasa aku kanak-kanak .
sampaikan apa yang aku lihat akan aku tafsirkan dalam bentuk lukisan..
kadang-kadang apabila abah sedang duduk atas kerusi mengadap komput…