Skip to main content

KU AMAT MERINDUIMU ABAH DAN MAKKK!!

rinduuunya abah...
lagu ini mengingatkanku pada abah...sayang abah....
mak pon sama.....
pengorbaannan mak dan abah membesarkan kami enam beradek takkkan dilupakan meskipun nnanti mak ngn abah xda..itu janji kami 6 beradek tnpa mak ngn abah tahu....betapa kami sayang kat mak ngn abah...pengorbanan abah,titik peluh abah,membuat kan kami tahu arti kehidupan....
bila abah pergi pahang,,,,itu lah yang membuatkan kami semakin berdikari....yang paling penting ..janji kami nak jaga mak,sayang mak bila dah duduk jauh nun disana...
bila abah berjauhan dengan kami,itullah yang mencambahkan lagi kasih sayang kami pada dia
mak selalu senyap,,mesti mak rinduu kat abah..kami pon sama...kalau abah telefon,mesti aku nak dengar suara dia,sebab akurindu sangat kat dia...
sejak abah tukar kerja kat sana,aku selalu mimpi abah,
rinduuu sangat kat abah,
abah ,,,,maafkan segala salah silap kami anak abah
mak,maafkan segala salah silap kami anak mak...
ya ALLAH aku rinduuuu sangat kat abah....
ya ALLAH kau lancarkan lah segala kerja abah dipahang...
kau berkatilah kami semua....
berikanlah kebahagiaaan kpd keluarga kami....SAYANG ABAH DAN MAK!!

Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsia-rahsia di sebalik kejayaan luar biasa beliau. (W – Wartawan ISMA, M – Nik Nur Madihah) [W] Boleh saudari ceritakan sedikit sebanyak tentang latar belakang diri, keluarga dan pendidikan? [M] Pertama sekali, terima kasih kepada pihak ISMA kerana sudi mengunjung…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

"walaupun perjuangan itu pahit,tetapi kejayaan itu manis...."

asalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...
berlari menggapai kejayaan..
bukan masanya lagi untuk berjalan kerana kejayaan tidak akan datang bergolek..
adalah menjadi tanggungjawab kita untuk berlari mendapatkannya..
alhamdulillah..aku sedang berlari mendapatkannya...^_6
moga doa abah dan mak sentiasaa mengiringi perjalanan ku...
amiin..
keputusan exam spm?
alhamdulillah...
hatiku benar!
sesungguhnya semua itu hanya pinjaman dari allah..
aku terima+bersyukur...
^_^
maksudnya ..
selepas ni, maka aku akan berpisah dengan kkawan seperjuangan ku..
sedih?
ya memang aku sedih dengan perpisahan ini...
insyaallah akan ada hikmah nya suatu hari nanti...
takkan ada lagi gelak tawa sahabat2 ku yang sentiasa dengan keramahan mereka..
kelas akasia yang aku duduki yang mempertemukan aku dan sahabat2,
semuanya mengembalikan nostalgia yang takkan dilupakan...
terkenang kata-kataku pada seorang sahabat beberapa hari sebelum spm,ketika kami
berbual-bual bersama..
"hari ini hari isnin kan?takkan muncul hari isnin macam h…