AKU CINTA KALIAN !

mak ! abah !
tak dapat ku bayang kan hidupku tanpa kalian...
aku sayang kalian
aku cinta kalian
aku rindu kalian
ya ALLAH ampunkan dosa mereka..
mak yang melahirkan.ku
abah yang mendidikku menjadi manusia yang berguna..
ya ALLAH  hatiku tidak terluah untuk berkata-kata
tidak dapat ku bayangkan hidupku tanpa kehadiran mereka kelak..
kadang-kadang aku menangis mengenangkan saat itu nanti..
apabila aku sendiri yang akan memandikan mereka
mengapankan mereka
mencium dahi mereka buat kali yang terakhirnya...
yang mugkin buat selamanya..
ya ALLAH terima lah doa ku buat mereka
ya ALLAH terima lah diri ini dan bibir ini yang mendoakan mak dan abah...
meskipun diri ini bukanlah insan yang sempurna
dan bukan juga hambamu yang baik...
ya ALLAH ampunkan dosa mereka..
entah keberapa kali aku menyebut kalimah ini...
tetapi entah mengapa bibir ini tidak pernah bosan mengungkapkan kata-kata ini...
ampunkan mereka ya ALLAH
sayangi mereka ya ALLAH
banyak pengorbanan mereka terhadap aku ya ALLAH...
ya ALLAH jika dibandingkan diriku dan diri mereka...
aku lebih rela diriku dipijak-dipijak demi mereka..
mugkin hanya itu pengorbanan yang mampu aku lakukan untuk mereka...
tidak dapatku bayangkan perasaan ini ya ALLAH...
aku tahu ENGKAU amat memahami perasaan ini..
yang amat menyintai mereka lebih daripada diri ini...
setulusnya
sejujurnya..
seandai mereka tiada nanti ya ALLAH...
separuh jiwa aku hilang ..
tapi aku tahu semua itu akan ada hikmahnya ya ALLAH..
aku redha andainya itu yang ENGKAU aturkan untuk hidup kami ya ALLAH...
ampunkan kami semua ya ALLAH...
hambamu yang hina...
yang tidak layak untuk melawan kekuasaanmu...
kerana ENGKAU lah pemilik sekalian alam...
terima kasih ya ALLAH atas semua ketentuanmu..
walaupun ada duka
ada luka
ada tangis
ada kekecewaan
namun aku percaya semua itu ada hikmah yang tersembunyi...
ENGKAU yang lebih mengetahui semua itu...

Comments

Popular posts from this blog

Bangun saat kau Rebah dan tak mampu berdiri

cara kak nik nur madihah belajar !

Ujian itu Hadiah daripada Allah! Setiap ujian ada hikmah di sebaliknya ^^

KELEBIHAN SURAH AS SAJDAH