APAKAH AKU BERDOSA YA ALLAH ??


Apakah aku berdosa ya Allah
jika aku memohon tenggang waktu
sedang Engkau telah usaikan hitungan
haruskah malam ini?
Apakah aku bersalah ya Allah
bila aku hanya disini bersimpuh diam
sedang Engkau telah genapkan janji
haruskah sekelam ini?
Apakah aku durhaka ya Allah
bila aku melawan kuasamu
sedang Engkau telah suratkan takdir
haruskah sekehilangan ini?
Bagaimanapun aku telah berupaya
memohon kepadaMu atas pertolongan
disetiap desah nafas dan nadi
disetiap ucap dan langkah
bukankah seharusnya berserah diri
walau mati
Apakah aku aniaya yaAllah
bila membiarkan kekasihku sendiri
menjemput mautnya
sedang hatiku bergetar mengenangnya
apakah akan berakhir kini?
Apakah aku berdosa ya Allah
jika kebahagiaan dan kehidupan
yang kuinginkan untuk mereka
sedang Engkau maha mengetahui
apa yang terbaik bagi hambaMu
Apakah aku berdosa yaAllah
bila kini aku memohon jawaban
dari semua tanya
akankah semua berakhir indah nanti?

Comments

Popular posts from this blog

Bangun saat kau Rebah dan tak mampu berdiri

cara kak nik nur madihah belajar !

Ujian itu Hadiah daripada Allah! Setiap ujian ada hikmah di sebaliknya ^^

KELEBIHAN SURAH AS SAJDAH