Skip to main content

BIARKAN SELURUH DUNIA MEMBENCI,ASALKAN ALLAH SWT MENYINTAI !



Biarkan seluruh dunia membenci, asalkan Allah SWT menyintai...

kalam ini bermain, menari-nari tanpa arah tujuannya...
tanpa tahu kemana akhir yang ditujui, cuma mengikuti gerak rasa dan perasaan irama...

kerna aku bukannya suatu hasil tulisan sang engineer, yang tersusun rapi menunggu perlaksanaannya...
yang sudah tahu tuju sebelum bermula...

kerna bukan jua aku suatu teori matematika, yang terhsil dari pembuktian berjela-jela seorang cerdik pandai yang sentiasa berjalan menurut peraturannya...

aku cuma mengikut gerak tari irama dan bunyi suasana...
cuma menari mengikuti ombak perjalanan yang entah akan membawaku ke mana....
cuma mengikuti perasaan yang terjalin dengan erti pumbuktian sekali sekala....
cuma mengikut apa sebenarnya?

tuhan...

aku makhlukmu yang hina...
tidak berjalan mengikut aturan pencipta seluruh jagat buana...

tuhan...

maafkan diriku yang bersikap sedehana...
entah bagaimanakah akan ku mampu berjalan mengikut kehendakMu wahai sang pengarah...

sedar aku dalam khilaf, berjalan aku tanpa sedar, terbuai dalam mimpi namun menganggap diri sedang dan telah berusaha semampu mungkin...

bodoh...

langkah ku sumbing, namun dada menongkah tinggi, bangga dengan pujian yang tiada nilaian sebenar...
itu cuma bisikan untuk malerikan tumpuanmu...
itu cuma bisikan yang akan membengkokkan langkahmu...

Wahai sang pelakon di pentas tuhan yang esa, kau perlu menumpukan pada permintaan sang pengarah, kerna bisikan selain Dia tak punya apa2 makna...
hati mu tak punya apa makna, tubuhmu tak punya apa makna, apa pun yang ada, semuanya sia-sia kecuali

Hakikat sebenar yang maha perkasa, maha agung, maha indah, dan maha segala-galanya yang mulia.... andai kau dapatkan dia dapat lah segala-galanya...

tapi hakikatnya, apakah diriku menuju Mu ya Allah?
apakah langkahku untukmu ya Allah?
apakah hatiku hanya untukMu ya Allah?

Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsia-rahsia di sebalik kejayaan luar biasa beliau. (W – Wartawan ISMA, M – Nik Nur Madihah) [W] Boleh saudari ceritakan sedikit sebanyak tentang latar belakang diri, keluarga dan pendidikan? [M] Pertama sekali, terima kasih kepada pihak ISMA kerana sudi mengunjung…

Bersabar lah wahai adikku.. Kuat dan cekalkanlah hatimu~

Asalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh..
apa khabar semuanya..diharapkan semuanya sihat-sihat blako..
aku..alhamdulillah..masih meneruskan perjuangan aku sebagai seorang pelajar..
menuntut ilmu dan mengaut nya sebanyak yang mungkin..
semampu yang boleh..
ilmu takkan pernah habis dipelajari kerana ilmu amat luas ..
tak terhitung nilainya..
diharapkkan kamu semua juga ..jangan pernah jemu untuk mempelajari..
ilmu dunia dan juga ilmu akhirat..
jangan pernah putus asa yaa..
Pesanan ini juga buat diriku yang sering alpa ..
yang sering lalai..
yang sering leka..
kita sama-sama bangkit dan cuba untuk bergerak dan berjalan tanpa henti menuju kejayaan..
teringat pada kata-kata akak mas( kakak usrah ku) sewaktu kami berbual-bual..
katanya" kalau kita hanya mengejar dunia, maka kita hanya akan mendapat dunia sahaja..tetapi jika kita mengejar akhirat maka kita akan mendapat kedua-duanya iaitu dunia dan akhirat"..
aku hanya tersenyum mendengar kata-katanya..
sesungguhnya memang ada kebenarannya..
aku be…

Allah sebaik-baik perancang! ^_^

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Hai hai kepada newcomer yang mungkin tiba-tiba terjumpa/terbaca blog saya atau yang dah lama mengikuti saya.

Lama dah kan saya tak update apa-apa. Berhabuk gila (jangan guna bahasa ni, ni bukan bahasa BM ok and tak sesuai nak buat karangan :P) blog sebab lama tak bukak. Lepas tu, design blog lama sangat tak tukar. Bila tengok balik dah tak menarik. Nantila saya tukar. Nak buat pembaharuan sikit. Tengok macam mana tahap kerajinan nanti.

Masa tu ada tapi ilham untuk menulis tu tak berapa nak datang. Ni la ilham ada datang sikit, so saya curi-curi masa untuk menulis. Berapa lama dah tak menulis dalam blog. Zaman kerajinan menulis blog masa sekolah menengah dah berlalu. Bila baca balik nak tergelak pun ada. Tapi takpe, itu semua kenangan dan pengalaman saya berjinak-jinak dalam penulisan (ada je penulisan lain yang saya dah buat tapi malu nak publish kat sini sebab kita tak pandai/ tak expert sangat nak menulis. Hehehe)

Okayy. Habis dah cerita pasa…