MENDAMBAMU YA ALLAH !

Ya Allah...

Aku cuma seorang hamba... yang tak layak meminta apa-apa... dan tak layak mempersoalkan segala perintah tuannya...

Ya Allah...

Aku ini hambamu... dan gelaran hamba itulah gelaran yang paling mulia dapat aku pikul... kalimah yang mengajarkan hamba di mana tempat duduknya... Semakin baik seseorang hamba itu memikul gelaran yang dimilikinya itu, semakin tinggilah pula kedudukannya disisimu...

Sungguh, tiada kedudukan lain lebih mulia berbanding di sisiMu... biarkan seluruh ummat membenci, seluruh ummat mencacci, seluruh ummat berprasangka buruk pada diri ini, aku akan terus mengejar kedudukan hamba di sisimu itu ya rabbi... kerna mereka tidak mengetahui... dan kerna aku hanya berbuat untukmu... ya rabbi...

Ilahi...

Ampunilah segala khilaf dan kelemahan diri... kerna aku tak sanggup lagi memikul dosa-dosa yang menggunung tinggi... dosa-dosa yang diciptakan oleh kejahilan, kehinaan dan kelemahan yang menghina keyakinanku, membebankan langkahku dan membakar pahalaku... satu per satu...

Ya Ilahi...

Hamba mu ini ingin mengadukan kelemahan diri, ketidak mampuanku untuk beristiqamah tetap teguh dalam mengabdi... apatah lagi beristimrar, sentiasa menambah tinggi pada jalanmu ini... Kelemahanku, kekuranganku, kebodohanku, semuanya Engkau yang Maha tahu... Tunjukilah aku jalan menujumu...

Tolonglah kasihi diriku...
Tolonglah cintai daku...
Tolonglah kasihani aku...

kerna tampa semua itu, aku tak mungkin dapat melepaskan diri dari belengu dosa yang menghambat diri, dan neraka itu mustahil untuk kuhindari...

Comments

Popular posts from this blog

Bangun saat kau Rebah dan tak mampu berdiri

cara kak nik nur madihah belajar !

Ujian itu Hadiah daripada Allah! Setiap ujian ada hikmah di sebaliknya ^^

KELEBIHAN SURAH AS SAJDAH