ya RABBI...

hari ini...
dah 30 muharam...
sedar-sedar diri ini dah pergi jauh...menghujung waktu..
ya ALLAH...
berkanlah kekuatan buatku ...
berikanlah ketabahan buatku...
berikanlah kesabaran buatku untuk menghadapi  hari yang seterusnya...
walaupun berbagai dugaan yang engkau berikan..
kuatkan aku..
hambamu yang lemah lagi jahil...
ya rabbi...
kuatkan imanku...
aku takut...
jika aku melupaimu...
hingga cintaku padamu hilang...
hingga aku terus sesat ...
sesat bersama-sama manusia yang tidak mahu tunduk denganmu..
ya ALLAH
aku tahu...
berbagai dugaan yang akan kutempuhi nanti...
tapi aku
...
akan sentiasa bersamamu...
ya ALLAH ...aku amat mencintaimu...
cintaku padamu tiada galang gantinya,...
tapi aku takut...
cinta manusia
akan membuatkan aku lupa padamu...
aku tidak mahu menagih cinta manusia lebih darimu...
kerana aku tahu ini bukan masa yang sesuai buatku....
janji-janji engkau ....
kepada seorang hamba...
akan sentiasa ku ingat...
juga kehadiran si dia....
suatu hari dalam hidupku....
ya ALLAH
hambamu ini mohon keberkatan dan
keredhaan dari Mu...
tiada sesiapa yang mahu mendengar rintihanku selainMu...
ampunkanku ALLAH....
teguhkan imanku...







Comments

Popular posts from this blog

Bangun saat kau Rebah dan tak mampu berdiri

cara kak nik nur madihah belajar !

Ujian itu Hadiah daripada Allah! Setiap ujian ada hikmah di sebaliknya ^^

KELEBIHAN SURAH AS SAJDAH