ABAH !

rindunya abah...
bila abah tak hantar email..
hatiku resah...
bagaikan...emm...tak dapat digambarkan!...
hanya ALLAH saja yang tahu...
aku rindu nasihat abah yang bermakna..
serta perkataan2 yang dapat membuatkan jiwa aku tenang..
tapi aku tahu ini ujian ALLAH..
yang membuatkan
aku menjadi
seorang yang kuat...
insyaallah..
bila belajar
teringat abah!
bila makan
teringat abah!
bila layan perasaan sorang2
mesti teringat abah!
bila tidur
cawan abah lah peneman aku...!
semenjak abah pindah kerja kat pahang...
banyak benda yang aku belajar
dan
ternyata banyak benda yang aku berdikari...
tanpa mengharapkan bantuan abah
yang
selama ini
dialah tempat aku berpaut...
last abah email pada aku..
minggu lepas!
tapi lpas tu abah tak reply...
mugkin sibuk..
nasihat dia menjadikan aku
seorang manusia yang kuat
walaupun kekadang goyah...
insyaallah...
nnati aku akan tinggal dengan abah..
duduk pahang...
terpaksa tinggalkan kawan2,demi abah!
tak sanggup untuk berjauhan lagi dengannya...
dah berapa bulan jarang dapat
seronok2 dengan abah..
yag paling penting
sembang masa depan!
the best part!
...insyaallah...
aku akan buat segalanya demi
mak dan abah...
yang pengorbanan nya ..
tak terhitung nilainya...
aku sayang kalian...
sungguhpun nanti kalian sudah tiada...
apa yang ada akan ku teruskan..
demi janjiku pada ALLAH,MAK DAN ABAH..
insyaallah...


Comments

Popular posts from this blog

Bangun saat kau Rebah dan tak mampu berdiri

cara kak nik nur madihah belajar !

Ujian itu Hadiah daripada Allah! Setiap ujian ada hikmah di sebaliknya ^^

KELEBIHAN SURAH AS SAJDAH