Skip to main content

ABAH !

rindunya abah...
bila abah tak hantar email..
hatiku resah...
bagaikan...emm...tak dapat digambarkan!...
hanya ALLAH saja yang tahu...
aku rindu nasihat abah yang bermakna..
serta perkataan2 yang dapat membuatkan jiwa aku tenang..
tapi aku tahu ini ujian ALLAH..
yang membuatkan
aku menjadi
seorang yang kuat...
insyaallah..
bila belajar
teringat abah!
bila makan
teringat abah!
bila layan perasaan sorang2
mesti teringat abah!
bila tidur
cawan abah lah peneman aku...!
semenjak abah pindah kerja kat pahang...
banyak benda yang aku belajar
dan
ternyata banyak benda yang aku berdikari...
tanpa mengharapkan bantuan abah
yang
selama ini
dialah tempat aku berpaut...
last abah email pada aku..
minggu lepas!
tapi lpas tu abah tak reply...
mugkin sibuk..
nasihat dia menjadikan aku
seorang manusia yang kuat
walaupun kekadang goyah...
insyaallah...
nnati aku akan tinggal dengan abah..
duduk pahang...
terpaksa tinggalkan kawan2,demi abah!
tak sanggup untuk berjauhan lagi dengannya...
dah berapa bulan jarang dapat
seronok2 dengan abah..
yag paling penting
sembang masa depan!
the best part!
...insyaallah...
aku akan buat segalanya demi
mak dan abah...
yang pengorbanan nya ..
tak terhitung nilainya...
aku sayang kalian...
sungguhpun nanti kalian sudah tiada...
apa yang ada akan ku teruskan..
demi janjiku pada ALLAH,MAK DAN ABAH..
insyaallah...


Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

boleh ka aku jadi macam kak nik?
insyaallah...
kalau ada usaha,pasti ada kejayaan...
abah pernah kata..
'kak cik pon boleh jadi mcm kak nik madihah kalau usaha...
*tak pelik dan tak mustahil*
itu kuncinya jika nak berjaya...
spm adalah penentu segalanya...

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsi…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

abah ku seorang yang sangat suka membaca !

assalamualaikum wbt..

.............

apa khabar semua ? 
semoga sihat-sihat sahaja dan kita semua dibawah keredhaan ALLAH..
amin..





ABAH KU SEORANG YANG SUKA MEMBACA .

ya..abah sangat suka membaca..
dari kecil aku suka memerhati abah yang sangat suka membaca .
abah kata jika kita membaca ..lagi banyak ilmu yang kita perolehi..
aku sentiasa ingat akan kata-katanya .
seingat aku ..buku pertama yang abah belikan pada aku dan kakak ku..
^^ adalah... si kecil bertudung merah ..
buku yang meninggalkan nostalgia..
waktu tu aku baru boleh membaca buku..
jadi ..aku sering mengulang-ulang bacaan aku agar lebih lancar . haha
aku sangat menyayangi buku tersebut . sangat .
sungguhpun begitu aku sangat sukakn warna pada setiap helaian buku itu .
kadang-kadang aku akan cuba melukis gambar yang terdapat dalam buku tersebut .
ya..aku akui bahawa aku suka melukis semasa aku kanak-kanak .
sampaikan apa yang aku lihat akan aku tafsirkan dalam bentuk lukisan..
kadang-kadang apabila abah sedang duduk atas kerusi mengadap komput…