Skip to main content

terima KASIH abah!

terima kasih abah!
kerana memberi semangat padaku...
dikala aku resah...
terima kasih abah!
kerana terus menyokongku
dikala aku hampir berputus asa....
"kalau nak kejayaan,mesti berusaha"
kata2 ini kan menjadi prinsip hidupku..
insyaallah!
kakcik akan buat yang terbaik...
semalam....
aku terharu sangat...
abah telefon..
sebab nya...
semata2 untuk bagi semangat padaku...
terima kasih ALLAH..
kerana mengurniakan aku...
seorang abah..
yang tak pernah letih 
mendidik anak2nya..
terima kasih ALLAH...
kerana...
mengurniakan seorang abah..
yang tak pernah letih
memberi semangat kepada anak2nya...
"abah, doakan kakcik ya supaya dapat belajar dengan baik"
"insyaallah,abah sentiasa doakan anak2 abah"
"kakcik akan cuba sedaya upaya kakcik,semampu yang boleh,
terima kasih abah sbb sentiasa bagi semangat"
"hmm...sama2...janji kakcik usha pasti boleh!abah yakin dengan kakcik..
kalau dulu boleh,sekarang pun mesti lagi boleh..janji kenaa usha!
terima kasih abah untuk semua tu..
insyaallah..
kakcik akn tetap kuat..
belajar sungguh2 
insyaallah...
^_^

Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

boleh ka aku jadi macam kak nik?
insyaallah...
kalau ada usaha,pasti ada kejayaan...
abah pernah kata..
'kak cik pon boleh jadi mcm kak nik madihah kalau usaha...
*tak pelik dan tak mustahil*
itu kuncinya jika nak berjaya...
spm adalah penentu segalanya...

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsi…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

abah ku seorang yang sangat suka membaca !

assalamualaikum wbt..

.............

apa khabar semua ? 
semoga sihat-sihat sahaja dan kita semua dibawah keredhaan ALLAH..
amin..





ABAH KU SEORANG YANG SUKA MEMBACA .

ya..abah sangat suka membaca..
dari kecil aku suka memerhati abah yang sangat suka membaca .
abah kata jika kita membaca ..lagi banyak ilmu yang kita perolehi..
aku sentiasa ingat akan kata-katanya .
seingat aku ..buku pertama yang abah belikan pada aku dan kakak ku..
^^ adalah... si kecil bertudung merah ..
buku yang meninggalkan nostalgia..
waktu tu aku baru boleh membaca buku..
jadi ..aku sering mengulang-ulang bacaan aku agar lebih lancar . haha
aku sangat menyayangi buku tersebut . sangat .
sungguhpun begitu aku sangat sukakn warna pada setiap helaian buku itu .
kadang-kadang aku akan cuba melukis gambar yang terdapat dalam buku tersebut .
ya..aku akui bahawa aku suka melukis semasa aku kanak-kanak .
sampaikan apa yang aku lihat akan aku tafsirkan dalam bentuk lukisan..
kadang-kadang apabila abah sedang duduk atas kerusi mengadap komput…