Skip to main content

SElamat Hari ABAH !

selaMAT hari ABAH ..
buat abahku
yang tercinta...
yang dirindui..
yang disyangi..
yang kukagumi..
yang segalanya ada padamu..
semoga dirimu..
dipanjangkan umur oleh sang pencipta...
juga dimurahkan rezeki..
diberikan kesihatan yang baik...
moga diriku ini dapat membahagiakan mu
sebelum kau kembali pada sang pencipta...
engkau lah segalanya bagiku..
terima kasih kerana mendidikku selama ini...
hingga aku boleh berdiri teguh dihadapanmu....
terima kasih kerana mencintaiku selama ini...
sungguh budimu tidak terbalas olehku..
ALLAH lebih mengetahui segalanya...
banyaknya pengorbanan mu..
tidak terhitung nilainya...
wahai insan  bernama ABAH !
aku amat mencintaimu ABAH !
tiada insan lain yang layak bertakhta di hatiku..
kecualimu ABAH !
dan juga MAKK!
-----------------------------

semalam aku terharu sangat...
sebabnya..
"asalamualaikum abah..selamat hari abah!
moga ALLAH panjangkan umur abah
dan murahkan rezeki abah..
serta.............................
daripada:
along
angah
aacik
umi
abang 
lokman"
berapa minit kemudian..abah pun reply mesej tuu...
abah reply tak panjang pun tapi amat mengharukan diriku..
sebakk diriku apabila membaca 6 perkataan tu..
"abah sayang semua anak-anak abah"
kepada semua yang sedang membaca..
sayangilah mak dan abah yang ALLAH kurniakan kpd kita...
hargailah setiap saat yang ALLAH kurniakan pada kita...
sesungguhnya insan ini insan yang termahal dalam hidup kita
yang tiada galang gantinya..
17 JUN 2012
_seindahmawarberduri_
nor_mala_95@yahoo.com

Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsia-rahsia di sebalik kejayaan luar biasa beliau. (W – Wartawan ISMA, M – Nik Nur Madihah) [W] Boleh saudari ceritakan sedikit sebanyak tentang latar belakang diri, keluarga dan pendidikan? [M] Pertama sekali, terima kasih kepada pihak ISMA kerana sudi mengunjung…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

"walaupun perjuangan itu pahit,tetapi kejayaan itu manis...."

asalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...
berlari menggapai kejayaan..
bukan masanya lagi untuk berjalan kerana kejayaan tidak akan datang bergolek..
adalah menjadi tanggungjawab kita untuk berlari mendapatkannya..
alhamdulillah..aku sedang berlari mendapatkannya...^_6
moga doa abah dan mak sentiasaa mengiringi perjalanan ku...
amiin..
keputusan exam spm?
alhamdulillah...
hatiku benar!
sesungguhnya semua itu hanya pinjaman dari allah..
aku terima+bersyukur...
^_^
maksudnya ..
selepas ni, maka aku akan berpisah dengan kkawan seperjuangan ku..
sedih?
ya memang aku sedih dengan perpisahan ini...
insyaallah akan ada hikmah nya suatu hari nanti...
takkan ada lagi gelak tawa sahabat2 ku yang sentiasa dengan keramahan mereka..
kelas akasia yang aku duduki yang mempertemukan aku dan sahabat2,
semuanya mengembalikan nostalgia yang takkan dilupakan...
terkenang kata-kataku pada seorang sahabat beberapa hari sebelum spm,ketika kami
berbual-bual bersama..
"hari ini hari isnin kan?takkan muncul hari isnin macam h…