Skip to main content

Maafkanku...


abah,maafkan ku...
kerana terlambat untuk memberitahumu...
abah,maafkan ku kerana meletakkan kau orang yang ketiga,
abah,maafkan diriku..
niatku baik agar kau tidak bersedih lagi...
.........
semalam abah call...
aku elak supaya tak nak cakap dengan abah...
hatiku ini sedih .. sedih sangat...


"macam mana keputusan exam?"
hmm...
segan nak cakap kat abah"
cakap la...abah pon nak tau jugak!
kakcik dapat tak berapa baik macam dulu...
kenapa tak mau bagitau abah,abah kena la tau apa yang anak abah dapat...
kuantiti A tu kurang tapi kualiti A tu bagus...
ok x?heee
kakk cik takut sangat nanti bila spm betul2 abah tak yakin kak cik boleh dapat full A's..
abah gelakk..
abah yakin dengan semua anak2 abah!
abah...abah mesti yakin tau dengan kakcik,baru kakcik boleh yakin dengan diri kakcik...
ya...
lpas ni mesti kena usha lagi...jgn tak yakin dengan diri dahhh...
insyaallah..
aabah doa tau..
abah doa semua anak2 abah...
........................................
insyaallah....
spm dah nak dekat...
aku janji akan buat yang terbaik...
semuanya untuk mak dan abah....
aku yakin dengan diriku
"kalau dulu boleh,sekarang mesti lagi boleh"
~normalahayatinanyan~seindahmawarberduri~

Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsia-rahsia di sebalik kejayaan luar biasa beliau. (W – Wartawan ISMA, M – Nik Nur Madihah) [W] Boleh saudari ceritakan sedikit sebanyak tentang latar belakang diri, keluarga dan pendidikan? [M] Pertama sekali, terima kasih kepada pihak ISMA kerana sudi mengunjung…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

"walaupun perjuangan itu pahit,tetapi kejayaan itu manis...."

asalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...
berlari menggapai kejayaan..
bukan masanya lagi untuk berjalan kerana kejayaan tidak akan datang bergolek..
adalah menjadi tanggungjawab kita untuk berlari mendapatkannya..
alhamdulillah..aku sedang berlari mendapatkannya...^_6
moga doa abah dan mak sentiasaa mengiringi perjalanan ku...
amiin..
keputusan exam spm?
alhamdulillah...
hatiku benar!
sesungguhnya semua itu hanya pinjaman dari allah..
aku terima+bersyukur...
^_^
maksudnya ..
selepas ni, maka aku akan berpisah dengan kkawan seperjuangan ku..
sedih?
ya memang aku sedih dengan perpisahan ini...
insyaallah akan ada hikmah nya suatu hari nanti...
takkan ada lagi gelak tawa sahabat2 ku yang sentiasa dengan keramahan mereka..
kelas akasia yang aku duduki yang mempertemukan aku dan sahabat2,
semuanya mengembalikan nostalgia yang takkan dilupakan...
terkenang kata-kataku pada seorang sahabat beberapa hari sebelum spm,ketika kami
berbual-bual bersama..
"hari ini hari isnin kan?takkan muncul hari isnin macam h…