Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2012

FOREVER PALESTINE!

nice and touching song.. always reminds me... sorry to see the fate of Palestinian children... now and forever... insyaallah, everything will end soon .. Mother don’t cry for me I am heading off to war
God almighty is my armour and sword
Palestine, Forever Palestine
Children being killed for throwing stones in the sky
They say to their parents don’t worry, God is on our side
Palestine, Forever Palestine
Mother don’t worry when they come for us at night
Surely they’ll be sorry when God puts them right
Tell me why they’re doing what was done to them
Don’t they know that God is with the oppressed and needy
Perished were the nations that ruled through tyranny
Palestine, Forever Palestine
Children of Palestine are fighting for their lives
They say to their parents we know that Palestine is our right
They to say to their parents we’ll fight for what is right
They say not to worry God is on our side
They say we’ll die for Palestine
Palestine, Forever Palestine
Artist:Sami Yusuf
Album: Without You
Year: 2009
Lyrics:Sa…

TERIMA KASIH MIMPI...!

terima kaasih mimpi..
kerana mimpi ini mengingatkan aku akan kekuasaan ALLAH..
terima kaasih mimpi..
kerana kau mengeratkan lagi kasih dan sayang aku terhadap abah...
terima kasih mimpi kerna kau menguatkan lagi kerinduan aku pada abah..
terima kasih mimpi atas segalanya...
kini aku sedar bahawa aku amat menyayangi abah...dan juga makk...
lebih dari segalanya...
lebih dari diri ini sesungguhnya..
lebih dari buku-bukuku...
lebih dari kawan-kawan yang setia disisiku...
aku sedar insan ini lah yang akan membawa ku ke syurga kelak...
terima kasih mimpi kerana mengingatkan aku dikala aku alpa..
terima kaasih atas peringatan yang begitu bermakna...
mungkin ini adalah satu anugerah ALLAH untukku pada malam itu..
terima kasih ALLAH
.................................
malam tu suasana sepi..
aku terbangun..
mimpi yang membuatkan aku mengalir air mata...
teringat abah yang jauh disisiku,
baru semalam abah pulang....
aku amat merindui abah...
terlalu!
menyesal kerna tak hargai 6 hari yang lalu..

TAKDIR DI HUJUNG USHA!

"Nak buat macam mana ni...? saya buat sehabis baik dah..." "Alaa, kita kan dah usaha... kenapa jadi gitu plak..." Ya, setelah berusaha dan bertawakkal, maka terimalah ketentuan yang sedang berlaku. Urusan manusia adalah usaha. Usaha itu sunnatullah. Takdir pula adalah urusan Allah. Menjadi penentu terakhir. Kedua-duanya sama penting dan sama perlunya di dalam kehidupan.Manusia perlu berusaha, dan takdir Allah yang akan menentukan kata akhirnya. Imam Ghazali dalam ungkapannya pernah mengatakan, "Usaha tanpa tawakkal adalah kesombongan. Tawakkal tanpa usaha adalah sia-sia".  Tugas manusia adalah berusaha dan berusaha sebelum menyerahkannya kepada Allah. Usaha itu pula hendaklah mematuhi peraturan sunnatullah yang Allah telah tetapkan, iaitu hendaklah seiring jalan syariah yang dibernarkan di dalam Islam. DApabila disebutkan bahawa,Allah hanya melihat usaha dan tidak kepada hasilnya, maka perlu kita tekankan bahawa usaha itu juga perlulah berkualiti dan sec…

kEM bara MENGGAPAI iMPIAN

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM Pendakian menuju ke puncak gunung tidak banyak bezanya dengan perjalanan kita di dalam kehidupan terutamanya dalam menggapai impian. Sebelum pengembaraan bermula, kita telah pun menetapkan matlamat untuk menawan puncak gunung tersebut walau apa cara sekalipun. Namun begitu, setiap orang mempunyai matlamat berbeza. Ada yang ingin sampai ke puncak untuk menyaksikan keindahan matahari terbit, ada yang ingin merakamkan keindahan puncak gunung sambil berposing, ada yang sekadar menambah jumlah gunung yang telah berjaya ditawan. Ada juga yang ingin membuat kajian tentang flora dan fauna yang wujud di situ, malah ada tidak kurang yang ingin merasai pengalaman berada di puncak gunung dan seterusnya boleh menceritakan pengalaman kesukaran dalam pendakian dan juga kebahagiaan apabila berjaya menawan puncak gunung tersebut. Cuba kita kaitkan dengan matlamat kita dalam menggapai kejayaan. Semua orang menetapkan matlamat masing-masing. Namun matlamat setiap orang untuk berjaya …