Skip to main content

come back with full of semangat !!!

asalamualaikum wbt...
lama tak post sesuatu..
aku baru balik shj ke universiti setelah cuti sebulan..
cuti sebulan?
sangat seronok..
dapat jumpa family dan dapat kumpul sama2..
nikmat yang paling best dan alhamdulillah...
aku sangat2 bersyukur sebab dapat jumpa mak dan abah..
rindu sangat stelah berapa bulan tak balik...
.....really miss that moment.....
cuti sebulan sbnarnya banyak benda yang aku belajar...
trlalu banyak...
bila dapat tengok muka makk...
baru aku tahu bahawasanya ..wanita ini banyak berkorban untukk aku..adik2 dan kakak2 ku...
betapa aku terhutang budi padanya...
betapa aku kadang2 lalai untuk menyayanginya..
betapa aku kadang2 lalai untuk memahaminya..
"makk..kakcik minta maaf...sebab selalu lupa..bila kita brjauhan..
baru kakcik ingat bahawa kakcik sangat menyayangi mak,,,terlalu..
maafkan kakcik sbb kakcik banyak menyakiti hati mak tanpa kakcik sedar..
maafkan kakcik..kakcik selalu lupa bahawa terlalu besar pengorbanan mak terhadap kami "
Adalah hari tu..sambil tengok tv ..aku ada brsembang dengan makk..
" mak..dulu masa kecik2 ..waktu lahir siapa yang paling berat?"
"man yang paling berat( adik bongsuku )..
"oh"
"aahh..tengok sekarang..semua dah besar2..dulu..mak bagi mandi..mak jaga tak bagi nyamuk gigit"
aku pandang muka mak lama2 sambil fikir...begitu besar pengorbanan seorang mak..aku dah 20 tahun..hmmm
"Jadi ..kakcik banyak berhutang lah dengan mak ya?'
"haaaa...selama-lamanya hutang seorang anak takkan habis untuk mak dia..itu la pengorbanan seorang makk..kakcik jangan lupa"
aku sedihh..:(
sangat sedih..
sedangkan aku..
sering lupaaa...
in shaa Allah..
kakcik takkan lupa..
Abah pun samaa..jasa abah kakcik takkan lupa..
maafkan kakcik juga sebab mungkin tanpa kakcik sedar ..kakcik telah lukakn hati abah..
maafkan kakcik yaaa..
kakcik selalu lalai..
maafkan kakcik..
kakcik tahu dari riak muka abah..
abah amat2 menyayngi kami...
kakcik akan belajar bersungguh2 sungguh...
seperti yang selalu abah nyatakan pada kami..
kata2 aabah takkan kakcik lupa..
in shaa allah..





COME BACK WITH FULL OF SEMANGAT..

semalam bermulalah suatu hari yang baru bagiku..
sem-2
aku baru balik shj dari penang to Kelantan...
usm-akan ku teruskan perjuanganku...
in shaa Allah..
dengan iringan doa mak dan abah..
akan ku teruskan perjuangan ku
seperti harapan mak dan abah..
balik shj..
shbat2 sibuk bercerita tentang keputusan exam dan sebagainya...
aku..
alhamdulillah..bersyukur atas segalanya yang ALLAH kurniakan padaku..
hanya pada ALLAH aku bertawakal..
walaupun keputusan tersasar sedikit pada target..tapi aku tetap bersyukur..
alhamdulillah...alhamdulillah..alhamdulillah...
Lepas ni..lupakan yang lama dan buka buku baru..
bina semangat yang baru..
bina harapan baru..
bina segala impian yang aku inginkan disini..
kerana jalan masih panjang untuk aku tempuhi....
harapan aku pada sem ni..untuk sentiasa memperbanyakkkan ilmu yang ada..
ilmu dunia dan akhirat...
in shaa ALLAH..mak..abah..doakan perjuangan kakcik di sini..
ALLAH pasti akan membantu perjuangan aku disini..
"usah berputus asa..selagi nyawa tersimpan"
ALLAH pasti akan membantu hambanya yang berusaha..
ya ..aku pasti dan akan trus berusaha...
aku yakin dengan janji ALLAH...
in shaa ALLAH...

BERUSAHA! BERUSAHA ! BERUSAHA ! JANGAN BERPUTUS ASA !
             TERUSKAN PERJUANGAN ! JANGAN BERHENTI !


normalahayatinanyan.blogspot.com
usmkk
23/2/2015






Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

boleh ka aku jadi macam kak nik?
insyaallah...
kalau ada usaha,pasti ada kejayaan...
abah pernah kata..
'kak cik pon boleh jadi mcm kak nik madihah kalau usaha...
*tak pelik dan tak mustahil*
itu kuncinya jika nak berjaya...
spm adalah penentu segalanya...

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsi…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

abah ku seorang yang sangat suka membaca !

assalamualaikum wbt..

.............

apa khabar semua ? 
semoga sihat-sihat sahaja dan kita semua dibawah keredhaan ALLAH..
amin..





ABAH KU SEORANG YANG SUKA MEMBACA .

ya..abah sangat suka membaca..
dari kecil aku suka memerhati abah yang sangat suka membaca .
abah kata jika kita membaca ..lagi banyak ilmu yang kita perolehi..
aku sentiasa ingat akan kata-katanya .
seingat aku ..buku pertama yang abah belikan pada aku dan kakak ku..
^^ adalah... si kecil bertudung merah ..
buku yang meninggalkan nostalgia..
waktu tu aku baru boleh membaca buku..
jadi ..aku sering mengulang-ulang bacaan aku agar lebih lancar . haha
aku sangat menyayangi buku tersebut . sangat .
sungguhpun begitu aku sangat sukakn warna pada setiap helaian buku itu .
kadang-kadang aku akan cuba melukis gambar yang terdapat dalam buku tersebut .
ya..aku akui bahawa aku suka melukis semasa aku kanak-kanak .
sampaikan apa yang aku lihat akan aku tafsirkan dalam bentuk lukisan..
kadang-kadang apabila abah sedang duduk atas kerusi mengadap komput…