Skip to main content

come back with full of semangat !!!

asalamualaikum wbt...
lama tak post sesuatu..
aku baru balik shj ke universiti setelah cuti sebulan..
cuti sebulan?
sangat seronok..
dapat jumpa family dan dapat kumpul sama2..
nikmat yang paling best dan alhamdulillah...
aku sangat2 bersyukur sebab dapat jumpa mak dan abah..
rindu sangat stelah berapa bulan tak balik...
.....really miss that moment.....
cuti sebulan sbnarnya banyak benda yang aku belajar...
trlalu banyak...
bila dapat tengok muka makk...
baru aku tahu bahawasanya ..wanita ini banyak berkorban untukk aku..adik2 dan kakak2 ku...
betapa aku terhutang budi padanya...
betapa aku kadang2 lalai untuk menyayanginya..
betapa aku kadang2 lalai untuk memahaminya..
"makk..kakcik minta maaf...sebab selalu lupa..bila kita brjauhan..
baru kakcik ingat bahawa kakcik sangat menyayangi mak,,,terlalu..
maafkan kakcik sbb kakcik banyak menyakiti hati mak tanpa kakcik sedar..
maafkan kakcik..kakcik selalu lupa bahawa terlalu besar pengorbanan mak terhadap kami "
Adalah hari tu..sambil tengok tv ..aku ada brsembang dengan makk..
" mak..dulu masa kecik2 ..waktu lahir siapa yang paling berat?"
"man yang paling berat( adik bongsuku )..
"oh"
"aahh..tengok sekarang..semua dah besar2..dulu..mak bagi mandi..mak jaga tak bagi nyamuk gigit"
aku pandang muka mak lama2 sambil fikir...begitu besar pengorbanan seorang mak..aku dah 20 tahun..hmmm
"Jadi ..kakcik banyak berhutang lah dengan mak ya?'
"haaaa...selama-lamanya hutang seorang anak takkan habis untuk mak dia..itu la pengorbanan seorang makk..kakcik jangan lupa"
aku sedihh..:(
sangat sedih..
sedangkan aku..
sering lupaaa...
in shaa Allah..
kakcik takkan lupa..
Abah pun samaa..jasa abah kakcik takkan lupa..
maafkan kakcik juga sebab mungkin tanpa kakcik sedar ..kakcik telah lukakn hati abah..
maafkan kakcik yaaa..
kakcik selalu lalai..
maafkan kakcik..
kakcik tahu dari riak muka abah..
abah amat2 menyayngi kami...
kakcik akan belajar bersungguh2 sungguh...
seperti yang selalu abah nyatakan pada kami..
kata2 aabah takkan kakcik lupa..
in shaa allah..





COME BACK WITH FULL OF SEMANGAT..

semalam bermulalah suatu hari yang baru bagiku..
sem-2
aku baru balik shj dari penang to Kelantan...
usm-akan ku teruskan perjuanganku...
in shaa Allah..
dengan iringan doa mak dan abah..
akan ku teruskan perjuangan ku
seperti harapan mak dan abah..
balik shj..
shbat2 sibuk bercerita tentang keputusan exam dan sebagainya...
aku..
alhamdulillah..bersyukur atas segalanya yang ALLAH kurniakan padaku..
hanya pada ALLAH aku bertawakal..
walaupun keputusan tersasar sedikit pada target..tapi aku tetap bersyukur..
alhamdulillah...alhamdulillah..alhamdulillah...
Lepas ni..lupakan yang lama dan buka buku baru..
bina semangat yang baru..
bina harapan baru..
bina segala impian yang aku inginkan disini..
kerana jalan masih panjang untuk aku tempuhi....
harapan aku pada sem ni..untuk sentiasa memperbanyakkkan ilmu yang ada..
ilmu dunia dan akhirat...
in shaa ALLAH..mak..abah..doakan perjuangan kakcik di sini..
ALLAH pasti akan membantu perjuangan aku disini..
"usah berputus asa..selagi nyawa tersimpan"
ALLAH pasti akan membantu hambanya yang berusaha..
ya ..aku pasti dan akan trus berusaha...
aku yakin dengan janji ALLAH...
in shaa ALLAH...

BERUSAHA! BERUSAHA ! BERUSAHA ! JANGAN BERPUTUS ASA !
             TERUSKAN PERJUANGAN ! JANGAN BERHENTI !


normalahayatinanyan.blogspot.com
usmkk
23/2/2015






Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsia-rahsia di sebalik kejayaan luar biasa beliau. (W – Wartawan ISMA, M – Nik Nur Madihah) [W] Boleh saudari ceritakan sedikit sebanyak tentang latar belakang diri, keluarga dan pendidikan? [M] Pertama sekali, terima kasih kepada pihak ISMA kerana sudi mengunjung…

Bersabar lah wahai adikku.. Kuat dan cekalkanlah hatimu~

Asalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh..
apa khabar semuanya..diharapkan semuanya sihat-sihat blako..
aku..alhamdulillah..masih meneruskan perjuangan aku sebagai seorang pelajar..
menuntut ilmu dan mengaut nya sebanyak yang mungkin..
semampu yang boleh..
ilmu takkan pernah habis dipelajari kerana ilmu amat luas ..
tak terhitung nilainya..
diharapkkan kamu semua juga ..jangan pernah jemu untuk mempelajari..
ilmu dunia dan juga ilmu akhirat..
jangan pernah putus asa yaa..
Pesanan ini juga buat diriku yang sering alpa ..
yang sering lalai..
yang sering leka..
kita sama-sama bangkit dan cuba untuk bergerak dan berjalan tanpa henti menuju kejayaan..
teringat pada kata-kata akak mas( kakak usrah ku) sewaktu kami berbual-bual..
katanya" kalau kita hanya mengejar dunia, maka kita hanya akan mendapat dunia sahaja..tetapi jika kita mengejar akhirat maka kita akan mendapat kedua-duanya iaitu dunia dan akhirat"..
aku hanya tersenyum mendengar kata-katanya..
sesungguhnya memang ada kebenarannya..
aku be…

see U di IPT

Santun pekertimu
Dan lembut tutur katamu
Menarik minatku
Untukku mendekatimu

Sepucuk surat ku tulis
Menyatakan harapan
Walaupun ku kebimbangan
Kau berbeza pandangan
Namun ku tetap menanti jawapan


Alangkah riangnya di hatiku
Luahan hasratku mendapat perhatian
Ku terima balasan darimu
Kau jua menyimpan perasaan

Warkahmu memberi kepastian
Hanya kejayaan menentu pertemuan
Setiap kali di akhir katamu
Kau selalu tulis See You D IPT

Guru selalu mengingatkan
Kita dilarang berkasihan
Ketika masih di alam persekolahan

Bangkit semangat keazaman
Memburu cita dan impian
Biar terpaksa rahsiakan hubungan



Guru selalu mengingatkan
Kita dilarang berkasihan
Ketika masih di alam persekolahan

Dengan segala kesungguhan
Ku timba ilmu pelajaran
Tinggal warkahmu menjadi kenangan

Betapa syukurnya di hatiku
Segala impian menjadi kenyataan
Terpancarlah cahaya gemilang
Kini kejayaan di genggaman

Andai kau kembali ku temui
Akan ku menuntut kata-kata dan janji
Kerna diriku masih mengingati
Kau selalu tulis See You D IPT