Skip to main content

usha! u still have fantastic time! gooD timer! Be a master of your study!


bismillahirrahmanirahim..
~~^=^~~~
asalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...
kpd para sahabat-sahabat...
yang sentiasa ingiIN  berjuang dibawah langit ALLAH..
salam perjuangan kepada para saudara2 seislamku...
salam perjuangan kepada sahabat-sahabat
yang sentiasa berjuang menuntut ilmu ALLAH..
moga apa yang kita lakukan mendapat keredhaan ALLAH
Mudah-mudahan...
...........................................................
~PERCUBAAN SPM~
lagi satu paper yang tinggal...
aku kena kuat..
sekuat yang mungkin untuk berjuang..
mesti!
YA ALLAH!kuatkan aku...lindungi aku dari putus asa!
biarlah butir-butir air mata aku menjadi penguat usaha ku..
ampuni khilaf dan salahku selama ini ..
yang mungkin menjadi penghalang kekuatan dalam diriku...
WAHAI PEMILIK NYAWA INI...
kuatkan aku...
jika itu yang KAU takdirkan..
aku terima  seaadanya...

.............................................................
macamna exam?
alhamdulillah..
ok la kalau macam tu abah nak tgk result nya macamna...
insyaallah..kakcik buat apa yang kakcik mampu bagi abah..
tapi abah jangan harapkan sangat..
kakcik takut abah kecewa nanti..
tak,bagi abah,kakcik buat yang semampu boleh..
abah,kalau kakcik tak dapat result yang baik kali ni
kakcik akan cuba buat yang lagi terbaik untuk spm betul2..
xpa,usaha lagi,semangat tu yang abah nak tengok dalam diri anak2 abah..
kakcik akan lebih semangat kalau abah sentiasa bagi semangat kat kakcik
insyaallah,abah sentiasa ada untuk sokong kakcik..
selagi abah hidup,abah nak tengok anak2 abah berjaya..

.........................................................
#insyaallah aku akan buat yang terbaik#
#kalau kali ini tak dapat buat yang baik,masih ada masa untuk berusaha#
#kan masih ada SPM SEBENAR#
INSYAALLAH, MOGA ALLAH SENTIASA MEMBERIKAN KEKUATAN PADAKU AGAR TIDAK BERPUTUS ASA!
AMIN! 

~normalahayatinanyan/seindahmawarberduri~

Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

boleh ka aku jadi macam kak nik?
insyaallah...
kalau ada usaha,pasti ada kejayaan...
abah pernah kata..
'kak cik pon boleh jadi mcm kak nik madihah kalau usaha...
*tak pelik dan tak mustahil*
itu kuncinya jika nak berjaya...
spm adalah penentu segalanya...

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsi…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

abah ku seorang yang sangat suka membaca !

assalamualaikum wbt..

.............

apa khabar semua ? 
semoga sihat-sihat sahaja dan kita semua dibawah keredhaan ALLAH..
amin..





ABAH KU SEORANG YANG SUKA MEMBACA .

ya..abah sangat suka membaca..
dari kecil aku suka memerhati abah yang sangat suka membaca .
abah kata jika kita membaca ..lagi banyak ilmu yang kita perolehi..
aku sentiasa ingat akan kata-katanya .
seingat aku ..buku pertama yang abah belikan pada aku dan kakak ku..
^^ adalah... si kecil bertudung merah ..
buku yang meninggalkan nostalgia..
waktu tu aku baru boleh membaca buku..
jadi ..aku sering mengulang-ulang bacaan aku agar lebih lancar . haha
aku sangat menyayangi buku tersebut . sangat .
sungguhpun begitu aku sangat sukakn warna pada setiap helaian buku itu .
kadang-kadang aku akan cuba melukis gambar yang terdapat dalam buku tersebut .
ya..aku akui bahawa aku suka melukis semasa aku kanak-kanak .
sampaikan apa yang aku lihat akan aku tafsirkan dalam bentuk lukisan..
kadang-kadang apabila abah sedang duduk atas kerusi mengadap komput…