Skip to main content

usha+tawakal~~

ssudah 2 minggu  peperiksaan spm berlalu...
aku...
insyaallah..
moga ALLAH memberikan jalan yang terbaik untuk aku..
aku bertawakal pada mu ya ALLAH...
lepas ni..
dimanakah hala tujuku?
wallahualam..
hanya ALLAH yang mengetahui segalanya..
aku hanya mampu berdoa ..
agar dikurniakan keputusan yang baik
amin..
.................................

apa yang ku fikirkan hanya lah untuk membahagiakan mak dan abah..
kebahagiaan mereka merupakan kebahagiaan yang terbaik buatku..
ingin sekali ku hadiahkan dan kukongsikan kebahagiaan ini bersama mak dan abah...
insyaallah..
jika kau izinkan ya ALLAH,
berikan aku kesempatan untuk membahagiakan mereka,
berikan aku peluang untuk menggembirakan mereka,
sebelum mata mereka tertutup ku,
sebelum mulut mereka berhenti menasihatiku lagi,
sebelum wajah mereka hilang dari pandangan ku...
ya ALLAH ...berikan kesempatan buat ku...
segala yang bakal berlaku...
hanya terletak padamu ya ALLAH...
hanya mampu aku bertawakal pada mu ya ALLAH...
................................................
abah call petang tu...
"macam mana exam?"
"hehe"
"agak2 berapa boleh bagi kat abah"
"alhamdulillah,tak tau lah"
"kalau boleh memang nak bagi yang terbaik untuk abah dan mak,
tapi tengoklah macam mana keputusan nanti...kak cik pon tak pasti...hehe"
........
harapan mak dan abah menjadi penguat dalam hidupku..
aku akan cuba yang terbaik ...
bertawakal..
insyaallah..
........
moga mendapat kejayaan didunia dan akhirat,,
amin


Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

boleh ka aku jadi macam kak nik?
insyaallah...
kalau ada usaha,pasti ada kejayaan...
abah pernah kata..
'kak cik pon boleh jadi mcm kak nik madihah kalau usaha...
*tak pelik dan tak mustahil*
itu kuncinya jika nak berjaya...
spm adalah penentu segalanya...

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsi…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

abah ku seorang yang sangat suka membaca !

assalamualaikum wbt..

.............

apa khabar semua ? 
semoga sihat-sihat sahaja dan kita semua dibawah keredhaan ALLAH..
amin..





ABAH KU SEORANG YANG SUKA MEMBACA .

ya..abah sangat suka membaca..
dari kecil aku suka memerhati abah yang sangat suka membaca .
abah kata jika kita membaca ..lagi banyak ilmu yang kita perolehi..
aku sentiasa ingat akan kata-katanya .
seingat aku ..buku pertama yang abah belikan pada aku dan kakak ku..
^^ adalah... si kecil bertudung merah ..
buku yang meninggalkan nostalgia..
waktu tu aku baru boleh membaca buku..
jadi ..aku sering mengulang-ulang bacaan aku agar lebih lancar . haha
aku sangat menyayangi buku tersebut . sangat .
sungguhpun begitu aku sangat sukakn warna pada setiap helaian buku itu .
kadang-kadang aku akan cuba melukis gambar yang terdapat dalam buku tersebut .
ya..aku akui bahawa aku suka melukis semasa aku kanak-kanak .
sampaikan apa yang aku lihat akan aku tafsirkan dalam bentuk lukisan..
kadang-kadang apabila abah sedang duduk atas kerusi mengadap komput…