Skip to main content

usha+tawakal~~

ssudah 2 minggu  peperiksaan spm berlalu...
aku...
insyaallah..
moga ALLAH memberikan jalan yang terbaik untuk aku..
aku bertawakal pada mu ya ALLAH...
lepas ni..
dimanakah hala tujuku?
wallahualam..
hanya ALLAH yang mengetahui segalanya..
aku hanya mampu berdoa ..
agar dikurniakan keputusan yang baik
amin..
.................................

apa yang ku fikirkan hanya lah untuk membahagiakan mak dan abah..
kebahagiaan mereka merupakan kebahagiaan yang terbaik buatku..
ingin sekali ku hadiahkan dan kukongsikan kebahagiaan ini bersama mak dan abah...
insyaallah..
jika kau izinkan ya ALLAH,
berikan aku kesempatan untuk membahagiakan mereka,
berikan aku peluang untuk menggembirakan mereka,
sebelum mata mereka tertutup ku,
sebelum mulut mereka berhenti menasihatiku lagi,
sebelum wajah mereka hilang dari pandangan ku...
ya ALLAH ...berikan kesempatan buat ku...
segala yang bakal berlaku...
hanya terletak padamu ya ALLAH...
hanya mampu aku bertawakal pada mu ya ALLAH...
................................................
abah call petang tu...
"macam mana exam?"
"hehe"
"agak2 berapa boleh bagi kat abah"
"alhamdulillah,tak tau lah"
"kalau boleh memang nak bagi yang terbaik untuk abah dan mak,
tapi tengoklah macam mana keputusan nanti...kak cik pon tak pasti...hehe"
........
harapan mak dan abah menjadi penguat dalam hidupku..
aku akan cuba yang terbaik ...
bertawakal..
insyaallah..
........
moga mendapat kejayaan didunia dan akhirat,,
amin


Comments

Popular posts from this blog

cara kak nik nur madihah belajar !

Kewajipan terhadap agama dan kecemerlangan akademik mestilah dilaksanakan seiringan kerana kita tidak mahu sekadar berjaya di dunia sahaja, sedangkan kejayaan di akhiratlah yang kekal abadi. Demikian tegas Nik Nur Madihah bt Nik Mohd Kamal, pelajar cemerlang SPM 2008 ketika ditemuramah oleh wartawan ISMA di rumahnya di Pengkalan Chepa, Kelantan baru-baru ini. Pencapaian Nik Nur Madihah mendapat 20A telah ‘menggemparkan’ negara kerana kejayaan ini diperolehi dalam keadaan hidup beliau yang serba daif seperti yang dipaparkan oleh media massa. Ikuti wawancara penuh saudari Nik Nur Madihah bersama wartawan-wartawan ISMA (Muadz Mohammed Zain, Norzafry Norhalim dan Mohd Rusman Arief A Rahman) yang berkesempatan mendengar sendiri rahsia-rahsia di sebalik kejayaan luar biasa beliau. (W – Wartawan ISMA, M – Nik Nur Madihah) [W] Boleh saudari ceritakan sedikit sebanyak tentang latar belakang diri, keluarga dan pendidikan? [M] Pertama sekali, terima kasih kepada pihak ISMA kerana sudi mengunjung…

ujian...!

ya ALLAH..
kuatkan aku...
jika aku lemah..
kuatkan aku..
jika aku jatuh...
kuatkan aku..
jika aku tersungkur..
kuatkan aku...
apabila manusia berburuk sangkakan aku.
kuatkan aku
jika aku diuji dengan cinta manusia..
yang sememangnya tidak kekal..
ya ALLAH..
berikan kekuatan padaku..
agar aku sentiasa teguh padamu...
supaya diriku sentiasa beriman padamu...
ya ALLAH..
aku akan cuba sdaya upaya agar aku...
sentiasa teguh...
apabila dikurniakan ujian dariMu...
...

"walaupun perjuangan itu pahit,tetapi kejayaan itu manis...."

asalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...
berlari menggapai kejayaan..
bukan masanya lagi untuk berjalan kerana kejayaan tidak akan datang bergolek..
adalah menjadi tanggungjawab kita untuk berlari mendapatkannya..
alhamdulillah..aku sedang berlari mendapatkannya...^_6
moga doa abah dan mak sentiasaa mengiringi perjalanan ku...
amiin..
keputusan exam spm?
alhamdulillah...
hatiku benar!
sesungguhnya semua itu hanya pinjaman dari allah..
aku terima+bersyukur...
^_^
maksudnya ..
selepas ni, maka aku akan berpisah dengan kkawan seperjuangan ku..
sedih?
ya memang aku sedih dengan perpisahan ini...
insyaallah akan ada hikmah nya suatu hari nanti...
takkan ada lagi gelak tawa sahabat2 ku yang sentiasa dengan keramahan mereka..
kelas akasia yang aku duduki yang mempertemukan aku dan sahabat2,
semuanya mengembalikan nostalgia yang takkan dilupakan...
terkenang kata-kataku pada seorang sahabat beberapa hari sebelum spm,ketika kami
berbual-bual bersama..
"hari ini hari isnin kan?takkan muncul hari isnin macam h…