HIJRAH !


hijrah...
aku ingin berhijrah ke jalanmu....
ya ALLAH...
bantulah dalam penghijrahanku...
aku ingin menjadikan hidupku lebih baik daripada tahun sebelumnya...
itu tekadku...
tabahkan lah hatiku ya ALLAH...
aku ingin mendekatkan diriku padamu ya ALLAH...
aku sedar ya ALLAH...
aku hanyalah insan kerdil..
yang sering melakukan kesilapan...
terlalu banyak dosa yang aku lakukan...
tanpaku sedari...
kau ampunkan lah segala salah silapku...
kepadaMu..
kepada abah dan mak..
kepada keluargaku...
kepada sahabatku...
kepada semua yang berada di sekelilingku...
ya ALLAH kadang-kadang ...
aku malu padamu...
malu pada orang sekelilingku...
atas kekhilafanku...
aku tahu ENGKAU maha pengampun...
terimalah aku ya ALLAH...
hambamu yang jahil...
aku ...
ingin kembali padamu ...
dalam keredhaanmu...
ya ALLAH kurniakan aku penghijrahan dalam
redhaMu...
aku ingin sekali menjadi penghuni syurgamu...
bersama keluarga ku...
bersatu , serta
jauh dari nerakaMu yang amat dasyat...
ya ALLAH aku berasa takut akan kekuasaaMu...
aku takut...
aku tidak mencapai semua itu...
dan aku takut...
aku tidak mampu melawan godaan syaitan...nafsu
ya ALLAH ..
lindungilah aku..
lindungilah aku daripada meletakkan cinta manusia melebihi
cintaku padamu..
ya ALLAH...
jika masa nya belum sampai...
lindungilah aku...
lindungi diriku daripada berpaling darimu...
ya ALLAH bantulah dalam penghijrahanku..
kurniakanku kejayaan...
aku amat memerlukanmu dalam hidupku ya ALLAH...
tiada apa yang aku perlu selain ENGKAU...
tiada apa yang aku mahu selain ENGKAU...
tiada apa yang aku ada selain ENGKAU..
aku mohon padamu..
berikan kemudahan padaku...
......ya ALLAH BANTULAH AKU ,REDHALAH KEHIDUPANKU....

Comments

Popular posts from this blog

Bangun saat kau Rebah dan tak mampu berdiri

cara kak nik nur madihah belajar !

Ujian itu Hadiah daripada Allah! Setiap ujian ada hikmah di sebaliknya ^^

KELEBIHAN SURAH AS SAJDAH